måndag 28 mars 2016

Recension - Eleanor & Park

Titel: Eleanor & Park
Originalets titel: Eleanor & Park
Författare: Rainbow Rowell
Serie: -
Språk: Svenska
Förlag: Berghs
Sidor: 329


Handling: Eleanor har stort rött hår och udda kläder. Hon är ny i staden med sin mamma och hennes syskon där det är hon som håller ihop familjen.

Park är helt vanlig, han har den vanliga familjen och han blir inte mobbad men är inte heller en av de populära. När Eleanor en dag kliver på bussen och råkar sätta sig på fel plats får han ett avgörande val att göra, ska han låta Eleanor få sitta på den lediga platsen bredvid honom och släppa in den här konstiga tjejen i sitt liv och kanske bli mobbad för det eller ska han helt enkelt låta henne få sköta sitt eget liv och slippa bli indragen?


Tankar om boken: Sättet som den här boken var skriven på är samma sätt som jag alltid föreställt mig att jag själv skulle skriva på. Visa bitar låter som meningar tagna direkt ur mitt huvud. Jag älskade den här boken. Att en bok kan beröra så mycket, få en att känna att de där sakerna i sitt liv som man alltid klagar över faktiskt inte är så illa. Att man egentligen har det riktigt bra och att det finns så många som har det värre. Den här boken har påverkat och berört mig hela vägen in. Jag vet inte hur många gånger jag läste om sista sidan för jag kunde inte riktigt förstå att den var slut. Dock var jag inte helt förtjust i slutet, även om jag älskade boken.


Betyg: 9/10
Jag rekommenderar den här boken till alla.

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte också väldigt mycket om boken - både hur den är skriven och hela historien. Kärleken mellan Eleanor och Park är helt magisk.

    SvaraRadera
  2. En helt magiskt bra bok och som jag grät när jag läste den :-) Finaste partiet är när Park önskar sig AA batterier för att ge till Eleanor <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så underbart. Deras kärlek är så fin! <3

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.