tisdag 4 augusti 2015

Månadssammanfattning juli 2015

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa sidor: 1139

Böckerna som jag har läst:
  • The Selection Stories: The Prince and the guard, av Kiera Cass
  • Outtalat, av Sarah Rees Brennan
  • Eleanor & Park, av Rainbow Rowell
  • Francesca, av Melina Marchetta

Svenska: 3
Engelska: 1

Recensions ex: 2
Icke-recensions ex: 2
Antal hyllvärmare: 2

Inbunden: 1
Kartonnage: -
Pocket: 1
Häftad: 2
E-bok: -

Jag har recenserat: Ingen av de lästa böckerna i Juli men några från tidigare i år
Bästa boken: Eleanor & Park
Boken som var minst bra: Francesca
Roligaste: Ingen som var direkt humoristisk på det sättet.
Mest spännande: Outtalat
Sorgligaste: Eleanor & Park (inte för den var så överdrivet sorglig)
Tjockaste boken: Outtalat
Vackrast omslag: Outtalat och Eleanor & Park

Favoritkaraktär: Angela (Outtalat)
Bästa romantiska förhållande: Eleanor och Park
Bästa icke-romantiska förhållande: Kami och Angela (Outtalat)

Påbörjad bok: Insurgent (utläst 2 augusti dock)

Kommentar: En ganska bra månad enligt mig. Många skulle nog tycka att fyra böcker är ytterst lite men med tanke hur mitt år har varit så är det väldigt bra. Speciellt med tanke på att de fyra böckerna som jag läste ut läste jag ut på bara lite mer än en vecka (9 dagar för att vara exakt). Och det är väldigt väldigt bra! :D

Det var ju nu ett tag senast jag skrev en månadsrapport men jag har läst så lite de tidigare månaderna att jag inte riktigt sett någon poäng med det hela. Nu är jag i alla fall tillbaks i läsandets värld och hoppas att jag kan stanna där även när skolan börjar igen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.