söndag 26 juli 2015

Minirecension - Let it snow

Titel: Let it snow
Författare: John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle
Serie: -
Språk: Engelska
Förlag: Penguin
Sidor: 368

Handling: Under tre händelserika dagar får man följa tre olika berättelser som utspelar sig i en och en samma stad under en stormig jul. En tjej som tar en riskfylld genväg med en förtjusande främling efter att hennes tåg stannat i stormen. Tre vänner som bestämmer sig för att vinna ett race till the Waffle House för att få vara ensamma med ett gäng strandsatta cheerleaders. Och ödet för en teacup-pig (en sorts minigris) faller i händerna på en förälskad bartender på ett cafe.

Omdöme: De tre olika historierna är väldigt olika även om de alla handlar om några personer som hamnar i händelser som förändrar deras liv. Den första historien, skriven av Maureen Johnson, var solklart min favorit. Den var både lite mer djupare och hade en intressantare historia. Jag känner mig lite besviken på John Greens berättelse då jag hade lite högre förväntningar på den men trots det var den endå ganska så bra. Även Lauren Myracles berättelse var bra, dock kändes den (precis som John Greens) inte så unik och speciell. Sammanfattningsvis så gillade jag boken och tyckte den var bra, vissa delar kändes lite tråkiga och alldagliga men i det stora hela endå en bra bok som var mysig att sitta och läsa under julen.

Betyg: 7/10.
Länkar: Bokus, Adlibris och Cdon.

2 kommentarer:

  1. Hej Rebecca ! skulle du vara intresserad att gästblogga om läsandet och bokbloggandet på min blogg iregnet ? Ditt inlägg skulle kunna bli publicerat i slutet på augusti eller så i september, vilket som bara skulle passa dig bäst :) om du är intresserad kan jag maila dig frågorna och lite information om Mer Kärlek åt Bokbloggarna. Skulle vara riktigt roligt att ha dig med :) hoppas du får en trevlig helg :) Kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle vara jättekul! Jag återkommer i slutet av veckan. :)

      Radera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.