söndag 8 juni 2014

Tag: Bokiga sommarmål

Jag tänkte göra en tag som går ut på att man svarar på de fem påståendena nedan, de är bokinspirerade mål att följa under sommaren. Alla får göra den, försök bara att komma på något på varje punkt i alla fall eftersom man ska bli lite utmanad. Tagga gärna dina kompisar eller någon bloggare och utmana dem också! Det man ska svara på är:
1. Böcker som jag påbörjat men aldrig läst ut som jag ska läsa ut under sommaren
2. Genre som jag inte brukar läsa som jag ska läsa under sommaren
3. Böcker som jag måste skaffa under sommaren
4. Så här mycket ska jag läsa
5. Övriga mål
__________________________________________________________________
Det här är mina mål:

1. Böcker som jag påbörjat men aldrig läst ut som jag ska läsa ut under sommaren:
De utvalda: Hemligheternas rike - Kristin Cashore
Älskade Poona - Karin Fossum

2. Genre som jag inte brukar läsa som jag ska läsa under sommaren:
Deckare

3. Böcker som jag måste skaffa under sommaren:
Rädda mig inte - Tahereh Mafi
Insurgent - Veronica Roth
Maze runner: I dödens labyrint - James Dashner

4. Så här mycket ska jag läsa:
Minst 10 av mina hyllvärmare.
Minst 2 500 sidor

5. Övriga mål:
Få min mamma och min storasyster att läsa Förr eller senare exploderar jag (TFiOS).

Jag taggar Bokmalen, Bokpandan och Bokugglan.

10 kommentarer:

  1. Sv: Menar du som recensions ex eller att köpa? Om du vill ha dem som rec-ex så kan du gå in på B Wahlströms hemsida, Press, Beställ rec-ex och där fyller du sedan i adress, namn, blogg & vilka böcker du skulle vilja ha! :)
    Om du vill köpa böckerna själv så borde dem finnas på Adlibris, Bokus, Akademin Bokhandeln, etc.
    Hoppas du har fått svar på din fråga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar som båda. När man går in på deras sida och söker i deras sökruta går dem inte att hitta och samma sak när man går in på adlibris eller bokus.

      Radera
    2. Hmm konstigt...
      Testa annars att skicka ett mejl med förfrågan till någon på förlaget!

      Radera
  2. Så... Du har bestämt att läsa ut min bok. Min reaktion: hahahahaha! Ja visst... Den är LITE tråkig bara XP

    SvaraRadera
  3. Hej! Missade helt att jag taggats här, men tänker nog göra inlägget ändå, tack så mycket! :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.