fredag 20 juni 2014

Day 4 - Favorite books of your favorite series

Igår skrev jag ju om vilka serier som var mina favoritserier, det var dock flera av serierna som jag inte läst alla böcker ur än. De favoritserier som jag läst alla böcker i är Hungerspelen, Harry Potter och Engelsforstrilogin.

I serien Hungerspelen är min favoritbok helt klart den första, Hungerspelen. Den var spännande rakt igenom och jag tröttnade aldrig. Tvåan, Fatta eld, var ganska trög i början och vart bra först en bit in i boken. Sista boken, Revolt, var också ganska tråkig i början och även vissa små delar i resten av boken, men de delar som inte var tråkiga var verkligen spännande. Hur som helst så var första boken helt klart bäst.

Harry Potter-serien består av sju stycken böcker. Jag gillade ettan, sexan och sjuan bäst. Ettan för att den är början till allting och sexan och sjuan för att de är de mest spännande böckerna och för att man får reda på så mycket i dem som man tidigare inte förstått.

I Engelsforstrilogin så gillade jag nog ettan, Cirkeln, bäst. Även om det var väldigt jämt mellan Cirkeln och tvåan, Eld. Egentligen så gillade jag inte hur Cirkeln slutade, men den vann ändå. Sista boken, Nyckeln, tyckte jag var lite för mycket, det kändes som om författarna Mats och Sara försökte för mycket med att göra sista boken bra och därmed vart det helt enkelt lite för mycket av allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.