tisdag 4 februari 2014

5 frågor om böckerna i din bokhylla - tag

Jag har egentligen inte blivit taggad men Mimmi på Min Bokkista sa att man kunde bara göra den och säga att det var från henne eftersom hon inte taggade någon såååå...

1. En bok du inte läst ännu men som du verkligen ser fram emot.
Boken Legend av Marie Lu. Den har automatiskt flyttats bak i kön eftersom den är på engelska men jag hade tänk försöka läsa den efter att jag läst ut Stad av skuggor.

2. Den bästa boken du har hemma.
Om jag får räkna med min syrras bokhylla så är det ju Harry Potter serien, men om man bara räknar med böckerna i min egna bokhylla så är det väll... Kan inte bestämma mig... Hungerspelstrilogin kanske... Eller Rör mig inte... Eller Matchad... Eller Engelforstrilogin... Någon av dem tror jag i alla fall. Hade jag haft Förr eller senare exploderar jag hade jag nog sagt den men nu lånade jag den ju bara på bibblan så...

3. En bok som du önskat hade varit bättre och som var kanske lite onödig att köpa.
Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo. Den var okej liksom men med tanke på att det är en bra författare och den hade förutsättningarna så kunde den ju ha varit bättre.

4. Någon bok som du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående.
Asså... Jag har ingen bok som jag själv köpt och som jag inte läst men däremot så lånade jag för ett tag sedan boken De utvalda: Hemligheternas rike av min kompis Teresa. Då var jag jättepepp på att läsa den eftersom jag gillade både ettan och tvåan i serien. Men den har tyvärr bara blivit så gott som liggande på mitt sängbord. Det händer någon gång ibland att jag tar upp den och läser några sidor men då brukar det inte bli så många.

5. En bok du köpt mest för att den hade vackert omslag.
Jag är inte en sån person som köper böcker efter ett snyggt omslag utan jag läser alltid om böckerna innan jag köper dem. Däremot är det en bok jag köpt som har ett snyggt omslag även om det inte var därför jag köpte den. Rör mig inte:
Jag hittade bilden HÄR.

Visst är omslaget bara för vackert asså! Älskar den!!! <3


          Jag taggar:

2 kommentarer:

  1. Tack för taggen! :-P

    SvaraRadera
  2. Skriver i mitt inlägg att du taggade mig. (satte en länk på ditt namn hit)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du vill kommentera på min blogg.
Respektera att onödiga kommentarer tas bort.